|
|
![](nav.jpg)
:: Pradžia
:: Analizai
:: Auksinės varpos
:: Bybio dainos
:: Blevyzgos
:: Kalbos pirtelė
:: Kempinligė
:: Klizma
:: Šūdų malūnas
:: Distrofikų arena
:: Nuorodos
:: Kontaktai
![](cite.jpg)
Boba su smegenais tinka į žmonas, o visos kitos tik seksui
![](foto.jpg)
![](kiawle%20resize.jpg)
|
|
Blevyzgos.lt
Šiurpu vyrams ir moterims... (pagal Valdą Banaitį)
Pradėkime nuo vyriškumo simbolio (...) Ar kuri nors gimines
skirianti kalba pavadino šį daiktą moteriškos giminės daiktavardžiu?
Kuriam iš mūsų kalbininkų taip užgulė ausį, o gal kita negalia ištiko, kad
šitaip nevykusiai parinko terminą? Dar nors varpu ar skambalu (kankalu), o čia
tiesiog javo stiebo vaisine dalimi, kuri daugiau tinka kokiai gubų rišėjai arba
tai K.Rusecko lietuvaitei su pjautuvu - per varpą! Tai šiurpu ne tik vyriškiui,
bet ir moteriškei, vien tik pagalvojus, kad varpa būna su aštriais akuotais.
Kodėl nepasiūlyta kažkas švelnesnio, kad ir tas švendro šampalas, kurį ne viena
su malonumu įsimerkia vazon arba laiko išdžiovinusi per visą žiemą. Švendras - o
kokios aliteracijos! Čia ir šventas (kaip falas Graikijoje ar lingamas
Indijoje), ir iš Artimųjų Vakarų atėjęs ir, ko gero, greit grįšiantis šv..., su
kuriuo tik nusišvilpt. Ir tikrai geresnis, nei varpa, kuri styro tik tuščia,
iškulta, o pilna atvirkščiai - kabo.
O dar geriau tiktų ir sakrališkiau skambėtų kitas vyriškos giminės daiktavardis
žaltys! Čia ir mūsų protėvių religija, ir mūsų brolių indoeuropiečių nuo
pasaulio stogo Pamyro persų tadžikų "mori jak čašma" (vienaakė gyvatė). Šitokį
daiktą patogu ir vietoj velnio keiksmuose minėti, ir pienu girdyti, ir kur kas
maloniau prie krūtinės šildyti. Pagaliau kas iš mūsų matė gyvą žaltį?
Išsaugokime bent žodį, papuošę juo tai, kuo galime džiaugtis, griebdamiesi jo
džiaugsmo ar skausmo valandą - skambės tikrai tauriai ir pagoniškai. Apie žaltį
galima sakyti, kad jis miega ar pabudo, šliaužia ar stoja piestu, o ką pasakysi
apie varpelę? Nebent, kad išbrinko, sudrėko, supuvo, nudžiūvo, kad iškulta
pasišiaušusi, o pilna sėklų - nusvirusi. Ne, augalas lieka augalu, nors ir
trifidu taptų. Visai kas kita šventasis baltų roplys, ir kokie šventi jo
įvaizdžiai: žalčio žvilgsnis, žalčio lizdas, žalčio žaibas...
Bet gal žeidžiu kokius pagonybės kanonus, siūlydamas vadinti žalčiu, - tada jau
geriau imti iš Šventojo Rašto paliudijimo apie žmogaus sukūrimą. Priekabūs
ateistai suskaičiavo, kad Adomui po tos operacijos šonkaulių skaičius liko
porinis, vadinasi joks šonkaulis negalėjo būti panaudotas Ievai sukurti...
Nepagalvojo netikėliai apie Apvaizdos apdairumą - taip, iš šonkaulio sukūrė
moterį, o iš jo poros - tą daiktą, kurio nereikėjo, kol moters neprireikė. Taigi
tas atliekamas tryliktas šonkaulis neliko nei kairėje, nei dešinėje, jo ne ten
ieškoti reikėjo. Taigi, tryliktas šonkaulėlis, pats mažiausias ir gal net ne
kaulas, o kremzlė, ir ne šoninis, o etimologiškai - tryliktas, vadinasi, velnio
šonkaulis, velnio kauliukas, velnikaulis, - štai kaip praturtėtų mūsų kalba...
©opyright by "Šiaurės Atėnai"
|