|
|
:: Pradžia
:: Analizai
:: Auksinės varpos
:: Bybio dainos
:: Blevyzgos
:: Kalbos pirtelė
:: Kempinligė
:: Klizma
:: Šūdų malūnas
:: Distrofikų arena
:: Nuorodos
:: Kontaktai
Boba su smegenais tinka į žmonas, o visos kitos tik seksui
|
|
Blevyzgos.lt
Andres Serrano
Andres Serrano gimė 1950 m.
Niujorke katalikų – tėvo iš Hondūro ir motinos iš Kubos – šeimoje. 13 metų
susidomėjo menu, o 15 pabėgo (gal buvo išmestas?) iš vidurinės mokyklos. Savo
darbus pradėjo viešai demonstruoti 1984, o vienas parodą surengė 1985.
Serrano kūrinių ciklai: „Budapest“ (1994), „The history of sex“ (1995-6), „The
morgue“ ir „Objects of desire“ (1992), „The church“ (1991), „The klan and nomads“
(1990), „Fluid abstractions“ (1987-90), „Immersions“ (1987-90). Jo temų ratas
platus: pradedant nuo senukų fotografavimo (dargi su seksualine potekste), morgo
vaizdų, kukluksklano narių, valkatų nuotraukų, iki religinių simbolių. Tačiau
labiausiai išgarsėjo kūno skysčių fotografijomis (pvz. nufotografavo trykštančią
savo spermą). Daug nuotraukų, kur kokia nors smulki religinių skulptūrų kopija
panardinta į indą su kokiu nors kūno skysčiu (pvz. šlapimu, krauju, sperma,
pienu). Iš esmės tai daugiau žaidimas su tų skysčių spalvomis, o ne su tuo
religiniu simboliu. Mintis, kaip teigia Serrano, ta, kad „kūno išskyros nėra kas
nors bloga, o tiesiog mūsų dalis, ir vertybių sistema jiems netaikytina“.
Serrano savo darbų (iš ciklo „The history of sex“) nelaiko pornografija, nes
„šių darbų tikslas nėra būti aistros objektais, masturbavimosi priemonėmis“.
Serrano taip pat mano, kad lavonų fotografavimas yra meilės gyvenimui išraiška.
Žymiausias,
tiksliau – skandalingiausias, Serrano darbas yra „Piss Christ“ (Kristus šlapime)
iš ciklo „Immersions“ (nugrimzdimai). Pirmą kartą parodytas 1988, jis iškart
susilaukė daugybės vertinimų, tarp jų ir teigiamų. Itin neigiamai į šį kūrinį
žiūrėjo dešinieji politikai. Pats autorius tuomet bandė aiškinti: „Mėginau
estetizuoti Kristų. Nuostabi šviesa, manau, daro Kristų estetiškesnį. Toks
vaizdas niekaip nesuteršia Kristaus... Manau, kad jame matomas elektrinis
krūvis. Šis vaizdas suteikia dvasinio komforto, ne taip, kaip tos ikonos
bažnyčiose. Tai labai pagarbus požiūris į paveikslą. Tuo pat metu, jūs žinote,
kad čia panaudotas kūno skystis... Kūrinys skirtas klausti, kas yra priimtina ir
kas ne. Toksai susidvejinimas, gėris ir blogis, gyvenimas ir mirtis“. Po kelerių
metų Serrano dar pridėjo, kad „Kristus šlapime visai nebuvo kritinis arba piktas
darbas. Kai kas galvoja, jog aš mėginau šiuo kūriniu kažką gilaus pareikšti. Tai
netiesa. Tai viena iš nuotraukų, padarytų itin greitai ir be jokio turinio,
visai nesistengiant provokuoti... Tiesiog nusprendžiau sujungti nuotraukoje savo
ciklą „Skysčiai“ su religiniais motyvais, kuriuos naudojau ankščiau. Tai
paprasčiausias dviejų skirtingų mano darbo krypčių sujungimas viename vaizde
(1997)“. Be to, tai ne vienintelis panašaus pobūdžio Serrano kūrinys. Serrano
dar išmastė, kad „kūno skysčių naudojimas, ypač siejant juos su krikščionybe –
tai būdas suasmeninti ir permąstyti savo santykį su Kristumi“.
Iš to, kas pasakyta, tampa aišku, kad šios nuotraukos yra ne kas kita, kaip
blevyzgos. Serrano taip pat yra panardinęs Kristaus atvaizdą piene. Beje,
nuotraukos „Kristus šlapime“ taip ir neišvydo Serrano parodos, vykusios Kaune
2000 m., lankytojai (nepaisant to, kad daug kas abejojo, ar čia tikrai yra
šlapimas, o jei ir taip, tai kas tame blogo). Tačiau reprodukciją (pilno dydžio)
galite išvysti, paspaudę čia!
Menotyrininkas Filodendras Stuobrys
|